Sunday, 15 February 2009

Balqis oo Balqis...!

Mata terasa berat...Celik2 je, dah pukul 11! Huh..

Anak manja baru seorang, tapi nak melayannya macam 10 orang bayi! Baby Balqis baru 4 bulan setengah. Keletahnya memang comel, tapi adakala boleh menduga kesabaran aku sebagai seorang ibu muda.

Dah beberapa malam Balqis 'qiamul lail'... Aku dan suami layan aktiviti si kecik ni. Kejap dia bergolek2. Kejap dia mengomel dalam bahasa yang aku tak faham. Comel!

Tapi yang buatkan aku jadi tak sabar, sebab aku dan suami dah letih. Pukul 5 pagi dia masih tak mau tidur. Dia nak dikelek, didukung. Mata aku dah naik cekung sebab tidur macam ayam. Huhu..

Azan Subuh pun berkumandang...Tapi Balqis masih tak mau tidur. Suami dan aku bergilir solat Subuh, bergilir dukung, bergilir buai. Masih berjaga!

Ah, tak boleh jadi ni.. Dah semalaman kami tak tidur ni! Sebelum stress melanda kami, aku cadangkan supaya dimandikan saja Balqis ni. Mungkin dia tak selesa. Hah! Pukul 6.30 dia mandi, lebih dulu dari mak ayah dia.. ;P

Dan akhirnya, pukul 7 pg, Balqis tidur jua. Dia lena dibuai, si dia terlena membuai, aku terbuai mamai... ZzzZzz....

No comments:

Post a comment